Obsah

Anketa

Mám zájem o účast na semináři Inspirace pro váš bytový dům
Počet hlasů: 5

Odběr zpravodaje

Praktické rady pro SVJ a BD

Kontrola stavu budovy po zimě

Je potřeba servis okna?

Konference Tepny domu 2020

Televizní kanál PND TV

Externí předseda

Archív PND TV.

Redakce:

Pro náš dům, z.s.

Dřevařská 14

602 00 Brno

www.pronasdum.cz

Šetřete při správě výtahu čas i peníze

Výrazné snížení počtu neplánovaných odstávek, efektivnější plánování údržby a úspora času, starostí i nákladů. To jsou jen některé z výhod využití digitalizace při správě výtahů. Jak vlastně funguje, v čem vám může pomoci a lze ji uplatnit i ve vašem bytovém domě? Máme pro vás stručné a srozumitelné informace i praktické tipy.

Digitalizace a moderní technologie pomáhají v nejrůznějších oblastech a správa výtahů není výjimkou. Takzvaný internet věcí umožňuje digitální propojení výtahu se všemi, kteří se na jeho správě podílejí, tedy jak s majitelem budovy a správcem, tak i dispečinkem servisní organizace a se samotnými techniky. Ti všichni mají kdykoliv po ruce aktuální informace o stavu zařízení a mohou na ně okamžitě reagovat, což usnadňuje nejen komunikaci, ale i samotné zajištění plynulého provozu. Digitalizace totiž posouvá servisní služby na úplně jinou úroveň.

Problém lze odhalit a vyřešit dříve, než ovlivní hladký chod zařízení

Zcela přelomová je možnost vzdáleného monitoringu. „Funguje to jednoduše. Naše moderní výtahy jsou vybaveny senzory, které sledují stav klíčových komponentů. Snímají vibrace, teplotní výkyvy, spotřebu energie a mnoho dalšího. Tím nám poskytují dokonalý přehled o stavu zařízení a včas nás upozorní na možnou komplikaci,“ vysvětluje Jiří Hoffman, portfolio manažer ze společnosti Schindler CZ, která díky platformě Schindler Ahead využívá digitální řešení ve prospěch majitelů a správců budov i samotných cestujících.

Výsledkem je takzvaná prediktivní údržba. Díky ní lze odhalit, analyzovat a řešit případné technické problémy ještě předtím, než omezí plynulý provoz výtahu. Například pokud senzory zaznamenají opotřebenou součástku, vyměníme ji dříve, než ovlivní chod zařízení. Pro zákazníka z toho vyplývá mnoho výhod, především minimalizace neplánovaných odstávek, tedy situací, kdy je výtah nečekaně mimo provoz, a také snížení nákladů, protože i v případě výtahu platí, že je prevence levnější než řešení již vzniklých problémů.

Digitalizace umožňuje výrazně zefektivnit i případy, kdy se závada na zařízení vyskytne. Z výtahu v tu chvíli míří automatické servisní hlášení, jemuž mohou technici okamžitě věnovat pozornost. Na odstranění závady tak začnou pracovat mnohem dříve než v minulosti, kdy k jejímu nahlášení a řešení došlo až v okamžiku, kdy ji zaznamenal zákazník.

„Možnosti služeb založených na digitalizaci stále rozšiřujeme. V současné době jsme v naší pražské centrále otevřeli nové Technické operační centrum, které nám umožní řešit některé závady na dálku, tedy bez návštěvy servisního technika,“ říká za Schindler Jiří Hoffman.

Digitalizace pomůže zefektivnit správu výtahu i plánování investic

Na digitalizaci založené služby Schindler Ahead pomáhají zefektivnit celý proces. Dříve mohl technik provést diagnostiku až na místě, a vyřešení případného problému si tak zpravidla vyžádalo více návštěv. Nyní má aktuální informace o stavu zařízení k dispozici online. Může se tedy dobře připravit, zajistit si náhradní díly a v rámci jediné návštěvy odbavit vše, co je třeba.

Majitelům budov usnadní Schindler Ahead plánování investic. Vzhledem k dokonalému přehledu o stavu zařízení totiž dobře ví, co ještě může počkat, a co už rozhodně neodkládat.

Informace můžete mít stále po ruce

Přehledné a uživatelsky přívětivé rozhraní Schindler Ahead ActionBoard umožňuje oprávněným uživatelům kdykoliv online sledovat stav zařízení, a to jak prostřednictvím počítače, tak tabletu či mobilu.  „Sami si vyberete, jaký typ informací a upozornění vás zajímá – může jít třeba o připomenutí plánované návštěvy technika, odstávky zařízení a podobně. Zvláště správcům se bude hodit i přístup k historiím oprav a dalším datům potřebným pro kontrolu faktur nebo přípravu reportů. Informace lze samozřejmě snadno sdílet. Na plánovanou odstávku tak jednoduše upozorníte všechny obyvatele bytového domu,“ upřesňuje Jiří Hoffman.

Příležitost i pro starší výtahy

Základem využití služeb Schindler Ahead je instalace hardwarového zařízení CUBE, jehož prostřednictvím celý systém funguje. Místo analogových linek využívá Schindler bezdrátové připojení 4G/LTE, které umožňuje pohodlnou aktivaci nových služeb. Samozřejmostí je prvotřídní zabezpečení dat. Pro případ výpadku napájení je zařízení vybaveno záložní baterií.

Zařízením CUBE jsou automaticky vybaveny výtahy Schindler vyrobené od roku 2018. Bez problémů jej lze nainstalovat také do starších výtahů značky Schindler, konkrétně těch, které byly vyrobeny v letech 2010 až 2017.  „V současné době nabízíme vlastníkům těchto výtahů instalaci CUBE za zvýhodněných podmínek, aby i oni mohli využívat možnosti, které digitalizace přináší,“ upozorňuje za Schindler CZ Jiří Hoffman.

Hledáte spolehlivého partnera pro servis výtahů?

Společnost Schindler CZ je největší tuzemskou servisní firmou v oboru. Zákazníkům přináší jak zkušenosti plynoucí z více než 140leté tradice značky, tak nejmodernější technologie. V terénu má přes 150 techniků, a tak může zajistit rychlý dojezd. Samozřejmostí je nonstop dispečink s proškolenými operátory, kteří jsou připraveni kdykoliv reagovat na požadavky zákazníků. Více informací a kontakty na pobočky po celé České republice najdete na www.schindler-cz.cz